Profilaxie dentara

La CMI dr.Catalina Budei se pune un accent deosebit pe profilaxia dentara pentru ca aceasta este cea mai importanta metoda de prevenire a bolilor stomatologice.

Principalele afecţiuni dentare, caria şi boala parodontală sunt sărace în simptome în stadiile incipiente. Pacientul nu poate observa singur, în timp util, dacă apare îmbolnăvirea dentară sau care este gravitatea afecţiunii sale. De aceea sunt foarte importante vizitele regulate la medicul dentist, pentru a putea surprinde şi trata din timp diversele afecţiuni dentare şi pentru a preveni apariţia altora.

Profilaxia înseamnă nu numai prevenirea afecțiunilor, dar și a complicațiilor. Este cel mai simplu mod de a evita suferințe majore și cheltuieli suplimentare cu tratamente mult mai complexe.

Profilaxia afectiunilor dentare se face în echipa: medic-pacient.

Beneficiile profilaxiei sunt de ordin medical, dar si estetic – prin indepartarea tartrului si a bacteriilor de la nivelul danturii se va spori comfortul general in cavitatea orala, aspectul estetic se va imbunatati si va disparea respiratia urat mirositoare.

In afara interventiilor stomatologice solicitate din motive medicale, profilaxia este recomandata periodic, la fiecare 6 luni. Procedurile stomatologice de profilaxie efectuate la CMI dr. Catalina Budei includ:

• Indepartarea placii bacteriene si a petelor cu Air Flow (dispozitiv care foloseste aerul sub presiune pentru a proiecta apa care contine particule fine de bicarbonat de sodiu asupra suprafetei dintilor);
  • Detartraj supragingival si subgingival cu detartror ultrasonic cu led , periaj profesional ;
  • Fluorizare topica;
  • Consiliere nutritionala pentru controlul afectiunilor dentare;
  • Instructaj de igiena orala – tehnici de periaj, folosirea atei dentare si a periutelor interdentare;
  • Sigilare santuri si fosete;
  • Aplicare de agenti desensibilizanti;